Twaalfde excursie - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu Twaalfde excursie - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu

Twaalfde excursie

Door: bjornstalvord

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

06 Februari 2012 | Chili, San Pedro de Atacama

Hoi allemaal,

Dit is de blogpost van de twaalfde excursie. Eentje waarnaar ik al uitkeek toen ik nog in Nederland was, omdat mij verteld was dat het zo mooi was!

Helaas zat ik, om de een of andere reden die ik niet weet, helemaal alleen met mijn gids tijdens de excursie. En omdat ik nog steeds onvoldoende Spaans spreek om een goed gesprek aan te gaan, was het wel heeeel erg rustig en stil tijdens deze excursie. Hoewel we sliepen in hele eenvoudige hotels (de wc en douche, die ook nog eens koud was(!) moest met iedereen worden gedeeld), had ik hier in ieder geval wel aanspraak. De tweede dag vond ik de groep nog iets leuker dan de eerste dag, maar dat was echt alleen in de hotels. Ze vonden het uiteraard allemaal ook raar dat ik alleen was ingedeeld, maar ja, dat was niet anders! Het ging me tenslotte om de excursie en niet echt om de groep, alhoewel het met een groep wel een stuk leuker is!

Wat de excursie betreft had ik de eerste dag 2 keer een stop om een aantal foto´s te nemen. De eerste stop was op een soort ´treinkerkhof´ waarop hele oude en verroestte treinstellen stonden. Op zich was het aardig om te zien, maar niet heel bijzonder. De tweede stop was op de zoutvlakte van Uyuni. Deze was wel bijzonder... Ik voelde me wel een klein beetje in Nederland, want het was er vlak en wit. Enige verschil was de temperatuur en er stond vrij veel wind. Nee hoor, het uitzicht was wel echt heel erg mooi. Echter vond ik de lagunes die we de volgende dag bezochten nog mooier!

De tweede dag zijn we namelijk naar een stenenvallei, 2 lagunes (waarvan ik de rode het mooist vond) en de bekende stenen boom geweest. Nou hiervoor moeten jullie maar even de foto´s bekijken hoe het was, maar ik vond het mooi om mee te maken ;).

De derde en laatste dag zijn we heel vroeg opgestaan (4.30) om naar de geisers en 2 andere lagunes te gaan. De geisers vond ik niet zo heel erg speciaal om er zo vroeg uit te gaan, maar goed. Verder zagen deze lagunes er ook wel mooi uit, maar ze konden niet tippen (voor mij dan) aan de rode lagune. In de middag ben ik bij de grens afgezet en ben ik uit Bolivia vertrokken om in Chili aan te komen. Hier verblijf ik maar 5 dagen om verder te gaan richting Argentinië, het laatste land van mijn reis!

Veel liefs Bjorn


  • 06 Februari 2012 - 20:44

    Monique:

    Leuke verslagen, jammer dat je soms geen aanspraak hebt of de mensen niet kan verstaan maar dan geniet je weer des te meer als je dat wel hebt!
    Veel plezier in Chili, ben benieuwd welk verhaal dat gaat brengen.
    Geniet vooral heel veel, want voor je het weet ben je Chili weer uit!

    Liefs uit Nieuwerbrug

  • 06 Februari 2012 - 21:24

    Jopie Stalvord-Verla:

    Hoi Bjorn,

    Wat een ervaring,alles zo bij elkaar.Ja de ene excurcie is leuker en mooier dan de andere.Maar alles zo bijelkaar is het een geweldige reis.En ook tof dat je ons laat meegenieten via je verslagen.Geniet met volle teugen van je mooie reis,en doe voorzichtig.
    Liefs tante Jopie [verl]

  • 06 Februari 2012 - 21:51

    Backertjes:

    Jippie weer veel leuke verslagen. Je live te hebben gesproken is natuurlijk helemaal leuk!!! Geniet ervan, hier is het koud, hoewel we wel kunnen schaatsen nu, mis je niet echt veel hier. xx

  • 07 Februari 2012 - 15:49

    TanteThea En OmeHenk:

    Het zie er allemaal geweldig uit
    wat een mooie natuur en de groeps foto`s
    straks je laatste grote argetinie
    blijven genieten en veel kennis opdoen
    Ook leuk zoals je met mensen van je groep op de foto staat erg leuk
    Je komt toch wel weer terug als een echte hollanse Bjorn?
    Gr.Van ons xx
    .

  • 08 Februari 2012 - 18:06

    Jan En Ien:

    hoi bjorn,geweldig wat je ons weer laat zien.Mooie foto,s en verhaal.
    Ik denk dat je beter daar in de zon kan blijven zitten, dan hier in de kou.
    Voor je handen (kloven)is het beter daar.
    Ik zie op me mail nog 30dagen pfffff tjonge wat heb jij veel kunnen zien.
    Dus net als iedereen zeg ik ook blijf goed genieten voor dat je het weet ben je terug.
    Bjorn .KOMT GOED HOOR SCHATJE.
    Dikke kus.

  • 09 Februari 2012 - 11:38

    De 8-tjes Van De Cop:

    Hoi Bjorn,
    ook wij kijken en 'genieten' met je mee. wat een verhalen en wat een prachtige foto's!
    blijf genieten!!!!

    groetjes,
    de 8-tjes van de Cope

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, San Pedro de Atacama

Mijn Zuid-Amerika reis

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

Twintigste excursie

05 Maart 2012

Negentiende excursie

05 Maart 2012

Achttiende excursie en meer

24 Februari 2012

Zeventiende excursie en meer

22 Februari 2012

Zestiende excursie en meer
Bjorn

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 19504

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Mijn Zuid-Amerika reis

Landen bezocht: