Achttiende excursie en meer - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu Achttiende excursie en meer - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu

Achttiende excursie en meer

Door: bjornstalvord

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

05 Maart 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal,

Het is weer een tijd geleden dat ik jullie op de hoogte heb gesteld van mijn avonturen hier. Maar het einde is dan ook in zicht. Over 3 dagen vlieg ik namelijk alweer terug naar Nederland! Anyway ik heb nog wel een aantal excursies gedaan waarvan ik de foto´s hopelijk (en ook de verslagen) hier nog wel online kan zetten.

De achttiende excursie vond in ieder geval plaats in Patagonië. Het deel van Argentinië wat bekend staat om de mooie natuur, maar vooral vanwege de gletsjers. En laat ik daar nou precies op gelopen hebben! Echt één van de hoogtepunten van mijn reis. Het uitzicht op de gletsjer, zowel wanneer je op dat ding stond en om er op te kijken vanaf één van de uitkijkpunten, is onbeschrijflijk mooi. Daarnaast is die gletsjer continu in beweging dus er breken aan het einde ook stukken vanaf, die echt een oorverdovend lawaai maken. Helaas was de microfoon van deze camera niet zo goed, waardoor je alleen het gekraak van de wind hoort... Dus hiervoor moeten jullie zelf maar naar Patagonië reizen om dat mee te maken ;)

Eingelijk was ik er nog 2 weken te vroeg ook. Doordat de gletsjer tussen 2 meren ligt staat er een constante druk op. En op een gegeven moment wordt die druk zo hoog dat die gletsjer breekt. Tenminste op het eindpunt, maar dat is dus afgelopen vrijdag gebeurd. En de laatste keer was in 2008 dat hetzelfde gebeurde. Ach ja, je kan niet alles hebben tijdens zo´n reis he! Bovendien het uitzicht bleef geweldig!

Voor de tocht op de gletsjer werden we met een boot naar de overkant van het meer gebracht alwaar we een korte uitleg kregen. Daarna moest er nog een klein half uurtje gelopen worden, door overigens ook een heel mooi gebied, voor we bij de gletsjer aankwamen. Hier kregen we een soort spikes onder onze schoenen geschroefd en konden we ongeveer 2 uur op de gletsjer lopen. Na de tocht zijn we weer teruggevaren en teruggebracht naar ons hotel. Deze ecxursie was echt een van de `coolste` dingen die ik heb gedaan!

Veel liefs Bjorn

  • 05 Maart 2012 - 20:29

    Monique:

    Wat een geweldige ervaring, we hebben het net mogen zien op het journaal van 8 uur! Overweldigend dat geluid van die verschuivende gletsjer, wij hoopte al dat je dit gezien zou hebben en ja.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn Zuid-Amerika reis

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

Twintigste excursie

05 Maart 2012

Negentiende excursie

05 Maart 2012

Achttiende excursie en meer

24 Februari 2012

Zeventiende excursie en meer

22 Februari 2012

Zestiende excursie en meer
Bjorn

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 19489

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Mijn Zuid-Amerika reis

Landen bezocht: