Tiende excursie - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu Tiende excursie - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu

Tiende excursie

Door: bjornstalvord

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

06 Februari 2012 | Chili, San Pedro de Atacama

Hallo allemaal!

Vandaag post ik even heel veel verslagen tegelijk haha. Ik heb namelijk een laptoppie hier op de kamer en eindelijk wat vrije tijd gevonden om mijn verslagen weer eens bij te werken. Daarnaast natuurlijk ook wat foto´s te uploaden om jullie een beetje te laten zien waar ik allemaal geweest ben.

De tiende excursie was het overvaren van het Titicacameer. Dit is het hoogst bevaarbare meer op de wereld en is ongeveer 3800 meter boven zeeniveau. Anyway we begonnen de dag lekker vroeg om 6 uur met zo´n 20 personen. Na de busreis werd de groep gesplitst in degene die bleven overnachten op de catamaran en degene die maar 1 dag bleven. Bleken er maar 3 personen te overnachten... Kortom ik had bij een privéboot haha. De 2 anderen waren overigens Australiërs die zo´n ontzettend accent hadden dat ze af en toen onverstaanbaar voor me waren.

Maar goed, voor ik het vergeet te vermelden tijdens deze excursie heb ik ook Peru achter me gelaten en is de reis in Bolivia begonnen. Nadat we met de catamaran op de plaats lagen waar we zouden gaan overnachten, werden we met een roeiboot naar de andere kant van het eiland gebracht. Hier vandaan ging we vervolgens weer terug wandelen om langs één van de eerste ruïnes uit het Inca-tijdperk en om over het Titicacameer uit te kijken. Daarna zijn we terug gegaan naar de catamaran en hebben daar overnacht.

De volgende dag hebben we wederom een ruïne bezocht. Verder hebben we een lokale stam en een museum bezocht. Ik heb me in ieder geval wel vermaakt tijdens deze excursie!

Veel liefs Bjorn

  • 07 Februari 2012 - 13:40

    Ineke-jan:

    Hoi onze neef,wil je me nooit meer zooooo lang laten wachten,voor ik weer eens iets hoor.
    Wat een prachtige foto,s en een mooi verslag.
    Zoals ik dan tegen je kan zeggen Bjorn geniet er van.
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, San Pedro de Atacama

Mijn Zuid-Amerika reis

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

Twintigste excursie

05 Maart 2012

Negentiende excursie

05 Maart 2012

Achttiende excursie en meer

24 Februari 2012

Zeventiende excursie en meer

22 Februari 2012

Zestiende excursie en meer
Bjorn

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 19508

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Mijn Zuid-Amerika reis

Landen bezocht: