Negende excursie - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu Negende excursie - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu

Negende excursie

Door: bjornstalvord

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

28 Januari 2012 | Bolivia, Sucre

Hallo allemaal!

Allereerst, allemaal bedankt voor de reacties! Zo weet ik tenminste dat ik het niet voor niets bij houd!

Mijn negende excursie was het bezoeken van de drijvende eilanden Uros en Taquile. Het was wel een lange boottocht (zo´n 3 uur heen en 3 uur terug), maar het was wel interessant om te zien hoe de mensen daar leven. Helaas kan ik hier geen foto´s uploaden, maar die komen later wel!

De eilanden liggen in het Titicacameer, het hoogst bevaarbare meer ter wereld, en zijn vastgepind met een aantal palen. Zodoende drijven ze niet weg wanneer er een aardbeving is geweest. Na een aardbeving ontstaat er namelijk een bepaalde wind en zorgt ervoor dat de eilanden weg zouden drijven.
Wat verder wel mooi was aan de eilanden is dat ze eigenlijk alles zelf produceerden op schoon drinkwater na. Stroom was er niet. Verder heb ik hier mijn eerste ´souvenier´ gekocht als aandenken aan mijn reis.

Verder weet ik er niet zo veel meer aan toe te voegen. Veel liefs Bjorn

  • 28 Januari 2012 - 16:10

    Oma Van Achthoven:

    hoi bjorn . alles goed
    gengiet maar lekker het is zo pm kuuuuusjes oma doei

  • 28 Januari 2012 - 16:49

    Tante Thea:

    tussen all slaapjes door lees ik hoe het met je gaat. blij te zien dat je het goed maakt, geniet er nog maar van.
    groet Tante Thea en ome Henk

  • 28 Januari 2012 - 18:18

    Ome Job:

    He Bjorn, ik heb wederom genoten van je verslag. Geniet ervan en hou je haaks. Ik ben benieuwd naar de verhalen als je terug bent.

    Gr,

    Job

  • 28 Januari 2012 - 18:25

    Jopie Stalvord-Verla:

    Hoi Bjorn,
    Dat je verslagen maakt is echt niet voor niets,ik lees ze ontzettend graag.Wat een geweldige indrukken moet jij krijgen,als ik dat zo lees.Ik volg het weer bij jou ook een beetje,het ziet er nu beter uit[volgens de berichten.]Maar Piet [oet mon]Paulersma heeft het ook wel eens mis.Nou kerel dit was weer een klein berichtje van mij.
    Liefs tante Jopie

  • 28 Januari 2012 - 21:56

    Jan En Ien:

    Hoi dit is te gek,ik vind het SUPER dat we zo snel iets horen van je geef me een goed gevoel.
    Dit moet toch helemaal geweldig zijn zulke bijzondere verhalen.
    We wachten stil af hoe snel de TIENDE binnen komt.
    Bjorn geniet ervan we horen je snel weer.
    Dikke kus van ons.

  • 29 Januari 2012 - 07:06

    Leny:

    Hi Bjorn, wat moet dat mooi geweest zijn. En je doet het inderdaad niet voor niets je verslagen. Zo kan je de verslagen bij je foto album doen. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Geniet ervan.
    XX Leny

  • 29 Januari 2012 - 13:34

    Tante Thea:

    Ook weer intresant gezien te hebben
    dat ze drijven op palen
    Wat een belevenis
    we kijken uit naar je volgende verslag
    Liefs x


  • 29 Januari 2012 - 20:45

    Mariska:

    Ha Bjorn,
    super leuk om je reisverslagen te lezen. Bij het lezen van je Machu Picchu verslag kwam er veel herkenning bij me boven. De eerste dag denk je: redelijke zwaar en later bedenk je je dat het in vergelijking met die dagen daarop een eitje was :-) Gaaf hoor.
    Geniet er van ! ik ga je foto's op facebook bekijken.

    groet,
    je nicht

  • 30 Januari 2012 - 10:49

    Martijn:

    Bjorn, heb even alle verslagen gelezen, hele mooie reis zie ik. Groeten vanuit wds ook.

    Groetjes martijn

  • 30 Januari 2012 - 16:19

    Jolanda:

    Geweldig die verslagen , En je 1e souvenier hihihi voor je het weet heb je een extra koffer op de terug reis met pakjes.......

    Geniet van al het moois om je heen

    Tot de volgende...................
    XXXXXXXXXXXXX Jolanda

  • 31 Januari 2012 - 20:39

    Rianne:

    Ha Bjorn!

    Ik liep achter met lezen, dus ik heb alles even ingehaald! Klinkt allemaal goed joh (en soms ook heel bekend;-))! Jammer dat je zo'n last had van de hoogte, en dan ben je nog niet eens zo hoog geweest... De hoogvlakten van Bolivia moeten nog komen namelijk!

    Whats next? De zoutvlakte?! Heel veel plezier daar en neem genoeg batterijen en memorykaartjes mee, want in sommige hotels is slechts 1 stopcontact voor 20 hotelgasten... maar je gaat nog een ongelofelijke tijd tegemoet! Heel veel plezier! Hasta luego!
    Liefs rianne

  • 01 Februari 2012 - 00:01

    Karin:

    Hi neef!
    Wat een belevenissen weer zeg..! Ontzettend leuk om te lezen :) Fijn dat je je weer goed voelt in elk geval! Ga er lekker van genieten, de eerste maand zit er alweer op!
    Tot het volgende verslag maar weer.
    Liefs Ka

  • 02 Februari 2012 - 08:20

    Monique:

    Ik lees net een stukje in de krant "indianen in het nauw!" er zijn foto's gemaakt van een Indianenstam in Lima/Peru, het is een teruggetrokken stam in het Amazonegebied, moest gelijk aan jou denken!
    Veel plezier verder

  • 02 Februari 2012 - 11:47

    Carla De Goeij:

    Hoi
    natuurlijk lezen we je verslagen..is leuk...
    tís hier lekker koud, je mist niks hoor..
    het ga je goed daar....
    groet

  • 03 Februari 2012 - 20:59

    Kees Joke:

    Ha Bjorn
    het is heel leuk om te lezen hoe het je vergaat geniet er maar van hoor
    gr van ons

  • 05 Februari 2012 - 14:41

    McManus:

    Ook ik lees nog steeds je reisverslagen met veel interesse. Groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn Zuid-Amerika reis

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

Twintigste excursie

05 Maart 2012

Negentiende excursie

05 Maart 2012

Achttiende excursie en meer

24 Februari 2012

Zeventiende excursie en meer

22 Februari 2012

Zestiende excursie en meer
Bjorn

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 19501

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Mijn Zuid-Amerika reis

Landen bezocht: