Achtste excursie - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu Achtste excursie - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu

Achtste excursie

Door: bjornstalvord

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

26 Januari 2012 | Bolivia, La Paz

Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk weer wat vrije tijd geonden om een verslag te typen! Ook heb ik de foto´s en video (hopelijk) kunnen uploaden via Facebook dus daar kunnen jullie de video eventueel bekijken.

De achtste excursie was het bezoeken van het Amazone gebied. Eigenlijk waren dit meerdere excursies maar ik gooi het onder 1 noemer. Nadat ik was overgevlogen vanuit Cusco naar Puerto Maldonado werden we met een bootje naar onze plaats van bestemming gebracht. Het was hier plakkerig warm en ik zweette me een ongeluk. Niet heel veel later werden we al opgehaald om een tour door de jungle tuin te maken. Gelukkig had ik mijn insectenspray toen nog (hij is op de terugweg ingenomen haha) en ben ik maar 1x gestoken. Daarnaast heb ik mijn malaria pilletjes dus hopelijk zoen ze goed hun werk ;)

In de avond zijn we op ´alligatorjacht´ gegaan en we hebben er nog 2 gezien ook. Helaas zijn de foto´s hiervan een beetje onduidelijk, maar dat is niet anders. De volgende dag zouden we naar een apart eiland gaan om apen te bekijken, maar het regende zo hard dat dit was afgeblazen. Gelukkig klaarde het weer in de middag wat op en zijn we naar Lake Sanoval gegaan om verschillende vogels en planten te bekijken. Ook niet heel erg mijn ding, maar daar waren dus ook apen en dat was echt super om mee te maken. Hiervan heb ik ook een video gemaakt, die ik hierop niet kan plaatsen. Het was wel één grote baggerpoel waar we doorheen moesten vanwege de regen, maar het was wel de moeite waard.

De dag hierna zijn we ´s morgens om 4.30 gewekt om nog meer vogels te bekijken, die er heel even waren en toen weer verder vlogen omdat er roofvogels in de buurt waren. Jammer, maar ook dat was niet anders. In de middag hebben we een lokale stam bezocht om te zien hoe men in de jungle leeft. Dit was wel mooi om te zien, dat mensen met zo weinig zo tevreden kunnen zijn!

De volgende morgen zijn we weer opgehaald en ben ik weer terug gevlogen naar Cusco. Het was een mooie ervaring om mee te maken!

Veel liefs Bjorn

  • 26 Januari 2012 - 20:32

    Jelle:

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt, veel plezier bij de komende excursies!

  • 26 Januari 2012 - 20:39

    Monique:

    Gelukkig zie je iedere dag wel wat apen!!!!!
    Mooie foto's, geweldige verschillen, het blijft bijzonder.
    Ik hoop dat je ook weer leuke mensen had om dit mee te ervaren.
    Plezier verder, zie uit naar het volgende verslag, X

  • 27 Januari 2012 - 07:33

    Job & Leny:

    Prachtige foto's en goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Wij kijken al weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes van ons.

  • 27 Januari 2012 - 09:14

    Jolanda:

    Mooie foto,s en wat een ervaring zeg....... waaauuuwwwww kan me voorstellen dat het heel veel indruk op je maakt, geniet van al het moois daar, hier is het koud bbbbrrrrr

    Groetjes xxxxx Jolanda

  • 27 Januari 2012 - 15:01

    Irene Janmaat:

    Hoi Bjorn
    Ik sprak je moeder vanochtend en zei me dat je erg ver weg zat en dat dit allemaal te volgen was. Dat ben ik dus gelijk gaan doen. Ik wens je nog heel veel reis plezier en geniet er maar van, want voor je het weet ben je al weer thuis. Groetjes hier uit Oudewater.
    Irene

  • 27 Januari 2012 - 22:25

    Jan En Ien:

    Hoihoi Bjorn,super mooie foto,s jij maak nog eens wat mee.En wat gaat het toch allemaal snel he.Dus geniet er maar goed van,want voor dat je het weet is het voorbij.Hier alles goed en we wachten op het volgende verslag.
    Bjorn geniet er van.
    Dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Mijn Zuid-Amerika reis

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

Twintigste excursie

05 Maart 2012

Negentiende excursie

05 Maart 2012

Achttiende excursie en meer

24 Februari 2012

Zeventiende excursie en meer

22 Februari 2012

Zestiende excursie en meer
Bjorn

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 19505

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Mijn Zuid-Amerika reis

Landen bezocht: