Zevende excursie - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu Zevende excursie - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu

Zevende excursie

Door: bjornstalvord

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

21 Januari 2012 | Peru, Cuzco

Hey allemaal!

Eindelijk mijn leukste excursie (althans tot nu toe) die ik kan beschrijven. Dit is het verslag van de Inca Trail. De Inca Trail was een vierdaagse expeditie waarin je jezelf 300 keer tegenkomt, maar toch doorgaat om Macchu Pichu te bereiken.

Anyway, voordat we begonnen zijn we uiteraard opgehaald en hadden we nog even tijd om te ontbijten. Al tijdens het ontbijt maakte ik kennis met ´mijn reisgroep´, waarmee ik de komende 4 dagen mee zou optrekken. Het waren 4 Canadezen (Johnie, JJ, Talia en Kathy), die van plan zijn om nog een heel jaar echt de wereld rond te reizen. Dit was eigenlijk de eerste excursie voor hen, dus ze waren nog heel vrolijk en schoon haha. Met mijn gids (Victor) had ik al eerder kennis gemaakt, maar ook met hem kon ik goed opschieten.

In ieder geval, bij het begin van de Trail was ik de enige die al mijn spullen moest dragen, terwijl de rest zogenaamde porters hadden, die inclusief hun reis waren. Gelukkig was de eerste dag (in vergelijking) nog aardig vlak. Het uitzicht was bovendien prachtig dus ik had niet heel veel last van mijn backpack, hoewel hij op het eind een aardige last begon te worden. Daarom heb ik opgeschreven dat de eerste dag heel zwaar was. Verder bleken we ook 2 Amerikaanse (Kim en Maggie) plus de gids van hen (Hubert) bij ons kamp te hebben.

Daarnaast hadden we 9 ´porters´ inclusief een kok. Die gasten waren echt ongelooflijk! Zij waren verantwoordelijk voor het opzetten en afbreken van onze tenten, het dragen van onze spullen en het koken van ons eten. Nu verlieten zij later het kamp dan ons en voordat wij bij onze volgende bestemming aankwamen, hadden zij alles al klaargezet. Bovendien heb ik de tweede dag een zogenoemde ´porter´ betaald om mijn backpack te dragen.

En blij dat ik was dat ik dat heb gedaan! Want zoals ik al vertelde had ik opgeschreven dat de eerste dag heel zwaar was. Nou dat was een eitje vergeleken met de tweede dag. De tweede dag, bestond namelijk uit een 5 uur durende klim naar 4200 meter hoogte. Daarnaast was het ook nog eens ijskoud bovenop die bergtop en kreeg ik bovendoen weer last van hoofdpijn (waarschijnlijk een combinatie van de inspanning en de hoogte), dus toen ben ik even gaan slapen en daarna voelde ik me weer prima. De nacht was hier overigens prachtig, omdat je nergens verlichting had, behalve wat zaklampen en een kaarsje, kon je de sterren heel goed zien.

De derde dag bestond uit het voornamelijk weer afdalen van de berg die we de dag daarvoor hadden beklommen. Bovendien was dit de enige dag waarop we een klein beetje regen gehad hebben, maar dat viel in de morgen dus in de middag kon je aardig opdrogen. Verder hadden we hier nog wel iemand zien uitglijden van de berg af, maar op wat schrammen na had ze gelukkig niets.

De vierde en laatste dag bestond uit vroeg opstaan (3.30!), snel doorlopen tot ´The Sungate´ en dan het zien oplichten van Macchu Pichu door de zon. Dit was echt super om te zien. Gelukkig heeft JJ ook nog wat foto´s voor me (omdat we uiteraard Facebook gegevens hebben uitgisseld), zodat jullie het niet alleen hoeven te doen met foto´s van mijn camera. Heel Macchu Pichu ziet er overigens prachtig uit, maar we waren allemaal zo gesloopt door de Trail dat we besloten iets eerder weg te gaan. Niet lang daarna hebben we afscheid van elkaar genomen en hoop ik hen nog lang te volgen hoe het hen vergaat op de wereld! Voor nu sluit ik hiermee af.

Heel veel liefs Bjorn

  • 21 Januari 2012 - 23:34

    Rach, :

    Hey broer!! Wat gaaf om dit te lezen zeg!! Mijn god! Vind het zo gaaf voor je,dat je het super mooi voor me kaar hebt!!! Ben trots op je!!! Dikke hug, je zus!

  • 22 Januari 2012 - 00:39

    Ruben Versnel:

    Hey Borrie!!! Super man! Klinkt echt fantastisch!!! Hier zit een wat jaloers iemand, achter zijn pc'tje in het saaie Nederland. Ben benieuwd naar al die foto's! Grtzz, Ruben

  • 22 Januari 2012 - 07:25

    Jolanda:

    Jeetje man....wat maak jij een hoop mee, te gek voor je, de weken vliegen om, dus geniet van ieder moment daar

    Liefs Jolanda

  • 22 Januari 2012 - 14:01

    Leny En Job:

    Gaaf Bjorn, maar ook zwaar! Petje af voor je dat je het toch maar doet in je eentje. Ook leuk dat je een paar leuke mensen ontmoet heb. Geniet ervan voor je het weet ben je terug in het saaie Nederland.

    X Job en Lenhy

  • 22 Januari 2012 - 15:43

    Jopie Stalvord-V:

    Hoi Bjorn,

    Fijn om weer wat van je te horen.Wat een reis,zo maak je wel wat mee.Ik vind het super om dat alles te lezen,en maar goed dat jou konditie goed is want als het voor jou zwaar is,nou dan kom ik nog geen 10 meter verder.Ha Ha.Nou kerel geniet van je reis en doe voorzichtig.

    Liefs tante Jopie

  • 22 Januari 2012 - 19:29

    Monique:

    Hay, wat heerlijk om weer wat lezen van je, fijn dat je nu eindelijk iets gedaan/gezien heb wat helemaal je ding is. Ga vooral verder met genieten en ik zie uit naar je volgende verslag!
    Liefs

  • 24 Januari 2012 - 21:01

    Kees Joke:

    Hai Bjorn
    geweldig man een prachtreis leuk om te lezen geniet we volgen je
    gr vam ons

  • 24 Januari 2012 - 22:10

    De Backertjes:

    he wereld reiziger. blij weer wat te lezen van je (werden wel op de hoogte gehouden via het thuisfront maaar toch) wat een gave dingen weer zeg. Wij gaan morgen weer aan de slag. tja er moet toch iemand de tent draaiende houden. geniet maar lekker, hier mis je niets leuks hoor!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn Zuid-Amerika reis

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

Twintigste excursie

05 Maart 2012

Negentiende excursie

05 Maart 2012

Achttiende excursie en meer

24 Februari 2012

Zeventiende excursie en meer

22 Februari 2012

Zestiende excursie en meer
Bjorn

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 19499

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Mijn Zuid-Amerika reis

Landen bezocht: