Vierde excursie en meer - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu Vierde excursie en meer - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu

Vierde excursie en meer

Door: bjornstalvord

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

11 Januari 2012 | Peru, Arequipa

Hey hallo allemaal,

Nu ik toch lekker bezig ben, dacht ik laat ik gelijk mijn andere verslag ook maar typen. Er is namelijk nog wel het een en ander gebeurd in de afgelopen dagen!

Allereerst mijn busreis van Nazca naar Arequipa. Die was niet zo bijzonder, hij duurde alleen wel lang (van 14.15 tot 23.30). Maar goed, ik ben in Arequipa aangekomen, is mijn gids nergens te bekennen! Dus ik naar alle telefoonnummers gebeld die ik heb, maar niemand heeft opgenomen. Wat ik overigens erg slordig vind, maar goed, dus toen heb ik maar een taxi genomen die me naar het hotel heeft gebracht. Daar lag al wel een brief voor me klaar van het reisbureau met informatie over de volgende excursie en ook het hotel was wederom heel schoon en netjes.

Anyway, de volgende dag stond er een gids op mij te wachten. Dat was die gozer die mij zo brengen, maar hij had een ongeluk gehad en daardoor moest hij mee naar het politiebureau. Later werd ik ook nog gebeld door Peru Planet (het reisbureau hier) om hetzelfde verhaal te vertellen en mij mede te delen dat ik een gratis lunch kreeg aangeboden als onkosten vergoeding!

Deze gratis maaltijd zou ik krijgen bij de Colca Cañon Tour in Chivay. Ik werd echter zo ziek tijdens de busreis naar Chivay, waarschijnlijk door de hoogte, dat ik gelijk ben weggebracht naar mijn hotel. Daar aangekomen, bleek ik ook nog eens mijn fototoestel in de bus te hebben laten liggen! Gelukkig kwam ik er vrij snel achter en is de camera weer terecht. Maar verder heb ik de hele dag in mijn bed gelegen en overgegeven. Ik kon nog wel aardig slapen daarna en na 2,5e hoogtepil en 2 asperines ben ik ook de dag vrij aardig doorgekomen. En omdat ik hier nog steeds zit te wachten met alle ingepakte spullen, komen ook hiervan de fotoos later!

Vanavond vertrek ik met de bus naar Cusco. Hopelijk kan ik ook hierin een beetje slapen, maar het schijnt een hele verrotte weg te zijn! Jullie horen binnenkort waarschijnlijk meer!

Veel liefs Bjorn

  • 12 Januari 2012 - 06:17

    Leny:

    Hi Bjorn, vervelend dat je zo last van het hoogte verschil heb. Ik weet wat het is ik heb dat namelijk ook. Maar de foto's die je er al opgezet zijn super. Ik hoop dat je snel aan de hoogte wen. Hou je haaks. X Tante Leny

  • 12 Januari 2012 - 08:04

    Jolanda:

    Heeej leuk weer wat te horen van je, ik blijf je volgen......geniet er van

  • 12 Januari 2012 - 08:36

    Daniëlle Voorbach:

    Ha Bjorn,

    Las op Facebook dat je op vakantie bent en vind het erg leuk om je verhalen te lezen.
    Vervelend dat je zo ziek bent geweest, hopelijk blijf je je nu wat beter voelen en krijg je geen last van de volgende busreis.
    Veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes Daan

  • 12 Januari 2012 - 10:50

    Anitaslootjes@hotmai:

    Jeetje bjorn, wat een toestand bij jou joh!!!! Wat vervelend dat je zo beroerd wordt steeds. Ik hoop dat je pilletjes wel snel gaan helpen want het is zooooo zonde van je tijd daar!!!In ieder geval beterschap gewenst en natuurlijk blijven wij je volgen want ik vind het heel leuk te lezen wat je ziet en doet daar in die verre, vreemde landen!!!! Veel plezier nog!!!!

  • 12 Januari 2012 - 12:06

    Monique:

    Nou, nou het houd je wel bezig zeg! Maar hoogte gaat wel wennen dat kost alleen wat tijd!
    Misschien had je onze anti kots bandjes mee moeten nemen maar ja daar heb je nu niks aan!!! Heerlijk he al die goede bedoelingen achteraf!!
    Vergeet vooral niet te geniet, je hebt er lang genoeg naar toe geleefd en veel foto;s maken hoor.

    Hou je haaks, liefs Monique

  • 12 Januari 2012 - 15:45

    Kees Joke:

    Ha Bjorn jammer dat je ziekjes bent hoop dat je gauw weer op knapt .
    leuk om alles te volgen en mooie foto's geniet gr van ons

  • 13 Januari 2012 - 16:00

    Wil Stalvord:

    He Bjorn is soms wel goed hoor beetje overgeven, als je maar blijf eten en drinken.
    Jij zie wat van deze wereld , mooi toch.
    Het mag wel wat warmer worden zeker daar.En dat fototoestel heb je terug geregeld toch, nou geniet er maar van gr van Wil en Marja.


  • 13 Januari 2012 - 18:52

    Jan En Ien:

    Hoi Bjorn,wat zal jij genieten van alle mooie dingen.
    Gooi je ogen goed open,want je komt er nooit meer.
    Er zijn hier genoeg mensen die jarloers zijn.
    Wat een prachtige foto,s jongen super dat wij mogen genieten van jou avondtuur.
    En we wachten weer op de volgende mail.
    Dikke kus

  • 13 Januari 2012 - 19:50

    Oma Nolda:

    Hoi Bjorn.Nog steeds genieten denk ik.Ik hoop dat je wat opgeknapt ben.
    Ik ga voor een weekje uit de lucht morgen vertrek ik heerlijk om te gaan skién.Daar lees ik geen mail.Tot schrijfs.

  • 14 Januari 2012 - 12:21

    Omav Van Achthoven :

    ho i vbjorn alles oke geniet van je vakantie
    n
    veel liefs oma doei
    l
    \l

    d


    \

  • 15 Januari 2012 - 12:51

    Nico De Groot:

    he Bjorn leuk om je zo te volgen. heel veel plezier daar. we hebben gisteren met 2-0 van Hazerswoude gewonnen groeten van heel wds

  • 16 Januari 2012 - 17:03

    Carla:

    Hee gozer
    fijn dat je weer opknapt...leuk om je verslagen te lezen...prachtige foto's...de rest van je familie doet het erg goed bij Anatevka...je zal erg trots zijn als je bij de voorstelling zit...denk aan de chocola....haha
    gr.Carla

  • 16 Januari 2012 - 17:32

    Ras :

    broeder! gaaf om te lezen allemaal! ben erg benieuwd naar de verhalen in de bergen!!! x

  • 16 Januari 2012 - 20:13

    Jos Lodder:

    Hee bjorn,
    Leuke verslagen om te lezen en goed om te horen dat je het naar je zin hebt daar en dat het lekker weer is! Hopelijk heb je snel minder last van de hoogte.
    Veel plezier nog en ik blijf de verslagen lezen, dan gaan wij zaterdag ff stunten tegen soccer boys!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Mijn Zuid-Amerika reis

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

Twintigste excursie

05 Maart 2012

Negentiende excursie

05 Maart 2012

Achttiende excursie en meer

24 Februari 2012

Zeventiende excursie en meer

22 Februari 2012

Zestiende excursie en meer
Bjorn

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 19506

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Mijn Zuid-Amerika reis

Landen bezocht: