Eerste dag in Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu Eerste dag in Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Bjorn Stalvord - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Peru

Door: bjornstalvord

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

03 Januari 2012 | Peru, Lima

Hallo iedereen!

Allereerst bedankt voor alle lieve en leuke reacties op mijn vorige blogpost. Ik ga zo vaak mogelijk proberen een verslag schrijven van de dingen die ik hier heb meegemaakt. Vandaag stond namelijk al de eerste excursie op de planning.

En omdat ik gisteren een heerlijke lange dag had, was het slapen ook niet zo moeilijk. Ik ben wel verschillende keren wakker geweest, maar om half 7 kon ik echt niet meer in slaap komen en ben ik eruit gegaan. Was ik in ieder geval op tijd!

Dan de excursie. Dat was het bezoeken van een Moorse kerk (die van Franciscus van Assissie als ik het goed schrijf). Nou zo´n ding staat ook gewoon in Oudewater dus waarom moest ik daarvoor helemaal hierheen komen? Maar zonder dollen, het was interessant en best wel indrukwekkend om te bekijken, maar het is niet helemaal mijn ding. Er ligt namelijk een graf onder waarin naar schatting 25.000 mensen zijn begraven en omdat het klimaat hier zo lekker is voor de overledenen, mochten we dat allemaal gewoon bekijken. Helaas mochten daarbinnen geen foto´s gemaakt worden. Anders had ik dat wel gedaan, uploaden ga ik hier echter even niet doen. Voordat het fototoestel namelijk is aangesloten en helemaal werkend is zit mijn tijd er hier denk ik op. Dat vind ik een beetje zonde van mijn tijd he!

Daarnaast zijn we naar een plein geweest, hebben we de resten van een piramide kunnen bekijken en zijn we langs verschillende gebouwen gereden die belangrijk voor Lima en Peru in het algemeen zijn.

Toen dat er eenmaal op zat en ik was afgezet bij mijn hotel besloot ik toch maar even op zoek te gaan naar een bank en een supermarkt. En ik heb ze nog gevonden ook! Zodoende heb ik de belangrijkste spullen in kunnen slaan. Daarna heb ik nog even kunnen chatten met Agnes en Ras, waarna ik naar de Pizzahut (ja ja die hebben ze hier ook gewoon) ben geweest. Nou daar kwam het bewijs dat ze hier mij ook niet verstaan. Ik weet niet meer wat ze omriep, maar Bjorn Stalvord was het niet. Zoveel kon ik er nog wel van verstaan haha.

Vervolgens heb ik nog iets gevonden in mijn kamer waardoor de stekkers wel aangesloten kunnen worden in de stopcontacten. Daardoor ben ik er ook achter gekomen dat mijn wekker om de een of andere reden sneller is gaan lopen. 1 minuut duurt daarop maar 50 seconden namelijk, echt heel bizar. Dus het wordt nog even rekenen hoe laat ik de wekker nu echt moet zetten om niet veel te vroeg wakker te worden! Morgen ga ik daarom ook nog even op zoek naar zo´n ding in de supermarkt en anders neem ik dat ding gewoon mee. Dat kan ik wel zeggen hier, ze verstaan het toch niet!

Anyway, het is hier nog steeds lekker weer. Zo´n 25 graden en tijdens de excursie werd ook verteld dat het ongeveer 99% van het jaar in Lima droog is. Kortom nog steeds een stuk beter dan in Nederland. Morgen heb ik gelukkig een dagje vrijaf en dan denk ik even naar het strand te lopen om even lekker uit te waaien. Volgens mij slaap ik dan morgen nog wel in hetzelfde hotel, maar daarna ga ik weer onderweg. Ofwel dan ga ik alweer mijn spullen inpakken om weer verder te trekken. Zo dat was het voor de tweede dag wel even. Een stuk langer dan het vorige verslag in ieder geval!

Tot de volgende keer. Veel liefs vanuit een warm Lima!

  • 04 Januari 2012 - 04:38

    Jolanda:

    Goede morgen hier vanuit een stormachtige en regenachtige nederland ,,,,,,wat klinkt het allemall ver weg hé !!!!!
    Maak er een mooie tijd van, en geniet van elk moment
    Helaas is het half 6 en moet zo weer gaan werken hahahaha dus weinig tijd om te schrijven........veel plezier en tot horens doei doei

  • 04 Januari 2012 - 04:55

    Sanne:

    Zoo wat ben ik jaloers! Hier is het stormachtig en het regent heel veel! Nou geniet er lekker van bjorn, ik blijf je volgen hoor!

    Kus

  • 04 Januari 2012 - 08:10

    Monique:

    Je eerste "echte" dag zit er op en ondanks het niet zo je ding was, waren het wel weer indrukken.
    Geniet van je vrije dag en tot het volgende verslag!

  • 04 Januari 2012 - 10:01

    Agnes:

    He lieve schat,

    Ik denk laat ik je blog ook maar even lezen, ook al heb ik je al gesproken!
    Zoals iedereen al zegt we zijn jaloers op je dat je zulk mooi weer hebt haha het weer is nog steeds bagger hier! Geniet van je vrije dag en ik spreek je snel weer!

    Hele dikke knuffel

  • 04 Januari 2012 - 10:07

    Oma Nolda. :

    Hoi Bjorn
    Wat een uitgebrijd verslag.Geniet er maar lekker van.Ik wilde het uitprinten
    en bewaren maar helaas de inkt is op eerst even nieuwe kopen.Heel veel plezier.X

  • 04 Januari 2012 - 11:02

    Manus Van Der Klis:

    Hallo kerel. Alles goed daar? Hier storm en regen. Herfstweer dus; je mist wat dat betreft niets. In Peru houden ze trouwens ook van voetbal, dus als je zonder geld komt te zitten kun je altijd nog een (kortlopend) contractje afsluiten. Met jouw voetbalkwaliteiten moet dat geen probleem zijn toch? Veel plezier nog en de groeten van Manus.

  • 04 Januari 2012 - 11:04

    Rachel :

    Hey broer!

    ben blij je gister effe gesproken te hebben, en zo te lezen werd het toch de pizzahut in plaats van KFC!
    geniet lekker van je daagie nix doen, en we spreken elkaar wel weer!

    dikke kus!

  • 04 Januari 2012 - 15:42

    Rach R :

    Hey Borrie.
    Leuk om weer een verslag te lezen! Ik ben jaloers als ik lees wat voor heerlijk weer het daar is en wat voor bagger weer het hier is.. Haha.
    Veel plezier!

    X andere rassie.

  • 04 Januari 2012 - 16:06

    Monique ( Je Nicht):

    Hey Bjorn..
    Klinkt allemaal heel goed hoor! Voor die kerk en die pizzahut had je inderdaad niet zover hoeven te gaan...maarrr... Het is in ieder geval veel lekkerder weer dan in Nederland...harde storm, heel nederland weer op zijn kop voor een weeralarm... Je herkent t wel..haha.. En daarbij ook nog eens regen..heel veel regen..mmmm, nou, als ik mocht kiezen, dan had ik ook liever in Peru een oudewaterse kerk gaan bekijken!!
    Have fun, en tot je volgende verslag, x

  • 04 Januari 2012 - 16:07

    Kees Joke:

    He jongen supper wat je doet leuk om te lezen heel veel plezier nog en gr we blijven je volgen x

  • 04 Januari 2012 - 17:41

    Oma Van 8hoven:

    lieve Bjorn,

    ik ben blij dat het goed gaat ik zit nu bij jolanda
    ik zit nu je verslag te lezen veel liefs oma

    b

  • 04 Januari 2012 - 18:22

    Ineke En Jan:

    tjonge jongen ik blijf het een grote onderneming vinden.kom net terug van werken maar toch even kijken of je in beeld ben.Leuk hoor als ik je verhaal lees en hoop dat je er goed van genieten mag.Wie weet gaan wij dan ook.Bjorn het ga je goed.
    Dikke kus.

  • 04 Januari 2012 - 18:58

    Leny:

    Jij hebt het prima daar.....wij krijgen nog meer storm regen hier....geniet er lekker van. Ik kijk al weer uit naar je volgende blog. XX

  • 04 Januari 2012 - 20:54

    Jelle:

    Het regent weer lekker hier hoor borrie, kut land!

  • 04 Januari 2012 - 21:17

    Ad,Erna,Tim, Robin:

    Hoi Bjorn, nou wij gaan je ook volgen. Kunnen we bij het volgende sinterklaasspel tenminste meepraten. Geniet ervan.

  • 06 Januari 2012 - 07:56

    Barbara Stalvord:

    Heel veel plezier in het zonnige Lima, veel mooie excursies maken!
    Ik zal af en toe je verslagen lezen, groeten uit Oostenrijk Barbara en de mannen

  • 06 Januari 2012 - 12:54

    Jopie Stalvord-Verla:

    Hallo neef,
    Even een kort berichtje,ik heb je verslag weer gelezen.Kijk die kerk bezoeken dat heb je alvast gehad,kan geen kwaad maar volgens mij ging je daar niet speciaal voor,dan had je net zo goed naar de kapellestraat kunnen lopen.En nu ook weer poen op zak,kijk dat zijn goede berichten.Bjorn geniet met volle teugen en doe voorzichtig!
    Liefs Tante Jopie

  • 06 Januari 2012 - 14:51

    De Backertjes:

    Klinkt super zo allemaal. Hier ook alles ok!!! Wij wensen jou vanuit Bali veel plezier en tot het volgende verslag. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Mijn Zuid-Amerika reis

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2012

Twintigste excursie

05 Maart 2012

Negentiende excursie

05 Maart 2012

Achttiende excursie en meer

24 Februari 2012

Zeventiende excursie en meer

22 Februari 2012

Zestiende excursie en meer
Bjorn

Actief sinds 30 Dec. 2011
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 19476

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 09 Maart 2012

Mijn Zuid-Amerika reis

Landen bezocht: